söndag 17 augusti 2014

Storebrors rum, hitills..

Nu har det hänt en del i storebrors rum! Taket är rivet, skåpluckor har blivit slipade, och det bruna runt garderoberna har målats vita en gång.


Under det vita papptaket fanns ett vackert trätak! Som jag gärna hade slipat och oljat in, jag älskare trätak!
 Men eftersom det inte finns något uttag, eller vad det kan heta, till en taklampa så får det inte bli kvar... :-(

 Väggar har slipats...
 ...och sedan målats vita! Färgen räckte nästan... ;-) Tur vi hade en till burk!
Klart man måste få måla lite i sitt egna rum!
I morse var jag dit och målade i färgen han valde själv - ljusblått! Såklart... :-)
Här ser man färgen lite bättre..

Tyvärr, tycker jag, ser man för mycket av de gamla väggarna.. spår av gammal väv, där skarvarna varit.. MEN, storebror kommer nog inte bry sig om det. Och det är ju det viktiga, det är ju faktiskt hans rum! ♥

Jag ska försöka ta bättre bilder framöver, men med en mobil (kamera) från stenåldern och dåligt ljus gör det inte lätt.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar