söndag 11 januari 2015

Minst en halvmeter snö...

Igår kom det snö. MASSOR med snö! :-) Självklart så skulle vi iväg på kalas.. Efter några hundra meter sa pappan i familjen att om det ser ut så här på riksvägen så åker vi hem igen. Som tur var var det bättre väglag - som blev sämre längre fram, men ändå!  ;-)

Sikten fanns inte, det var bara vitt, vitt, vitt.. Sakta gick det, tror aldrig han kört 70-80 på en 100-väg någon gång, ha ha! Det är jag som är snigeln i familjen.

T.o.m. vår 5-åring har kommenterat min körning..... Där vi bor är det 30 - då kör jag MAX 30. Sonen säger ''du måste köra fortare, mamma!'' Sen när vi kommer ut ur villaområdet och förbi skolan blir det 50 - då gasar jag upptill 50. ''Bra, mamma! Du kan ju...'' ♥

Öhm, jaa.... :-D

I alla fall, när vi kom hem igår kväll såg det ut så här.... Jaa, var börjar man? ;-)
Vi hjälptes åt, sen gick vi in i värmen! Lillasystern satt i sin bilstol hela tiden och tittade. Blev lite kinkig, så jag tog med henne överallt där jag var. Men hon blev lite snöig, eftersom det vräkte ner hela tiden.. ;-) Inom en halvtimme kom plogbilen och skottade vägen - upp på vår trottoar  där vi nyss skottat......

Så idag 05:15 gick jag ut och började om igen... Heja! Heja!
80 minuter senare blev jag klar! :-)

Så nu har jag ätit frukost, läser lite bloggar.. Fryser lite så flyttar mig nog till soffan och den varma filten! Håller öronen öppna för att höra om lillasyster vaknar och är hungrig.

Alltså, våra barn... de kan nog sova hur länge som helst! Igår vaknade sonen 08:30, och 9:00 gick jag in och väckte lillasystern... ;-) För någon dag sedan väckte pappan sonen 10:30.... Skönt nu när rutinerna kommer igång igen, med jobb och dagis för pappan och storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar