söndag 22 mars 2015

Fynd på Fejjan.


Igår och idag har jag gjort en massa fynd på Facebook (alias ''Fejjan''). Vem gillar inte att göra fynd, liksom? :-)

Storebror fyller 6 år nästa vecka, och ska få en lekstuga av sin mormor, låtsasmorfar och morbror. När jag och mamma rensade förra helgen hittade jag ett tyg som jag tänkte så gardiner av till stugan... Men sen igår hittade jag ett tyg på den lokala Köp/Sälj-sidan på Facebook. Så det slog jag till på! Det bästa är att det finns en färdigsydd kappa - så jag hoppas den passar! Resten av tyget borde räcka till påslakan och örngott till lillasyster!

I samma sväng, åkte jag förbi och hämtade upp en supersöt liten plastsnigel till lillasyster som hon kan ha ute.
Den var populär kan jag tala om - av båda två! ;-)
50 kr och 25 kr!
När jag sedan skulle lägga dottern på eftermiddagen (dock vägrade hon somna - envis som synden e hon!) så hittade jag ett par sandaler som passar lillasyster nu i sommar. Eftersom hon vägrade somna fick hon istället leka med sin pappa, medan jag och storebror åkte och köpte skorna. Vi har köpt av henne förut, vilket sonen kom ihåg för han ville stanna kvar där och leka med deras hund... ;-)

Dottern älskar sina nya skor! Kängorna hon har gillar hon inte så värst mycket, gissar att de är tunga att gå i.. Men dessa! Oj, oj.. hon gick runt och sken som den största av solar! Hon blev såå arg när jag skulle ta av henne dem inför natten! :-) Nu på morgonen har hon gått runt och hållit de i handen! ♥

Supersöta Kavatsandaler - ynka 50 kr!

Idag, även denna gång skulle jag lägga dottern (nu somnade hon!) och då såg jag på Facebook att någon sålde en lite docksäng... Budgivningen höll på till 10:00 - det var jag och vår gamla granne som budade över varandra in i det sista. Jag vann! ;-) Så när damen vaknat fick hon vara med pappa och storebror i källaren, där de spelade 8-bits Nintendo i hemmabiorummet, medan jag hämtade sängen! När jag kom hem med den, så tog jag ur alla lakan och slängde i tvättmaskinen. Lillasystern vill väldigt gärna klättra upp och lägga sig i sängen.. ha, ha! Tror inte den håller faktiskt... ;-)
 
 120 kr!

Hur alla andras helg varit? Har Ni gjort några fynd i helgen??
 Här är vintern tillbaka.. Lite tråkigt för jag höll på att gräva och skulle fixa så fint på ett ställe i trädgården..
Men det går ju inte nu. Så det är bara att vänta tills det blir snöfritt igen och lite flera plusgrader.







2 kommentarer:

  1. Bra fynd. Jag gjorde tyvärr inga fynd. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dottern älskar sandalerna.. så de var helt klart bästa fyndet! ;-)

      Radera