onsdag 25 mars 2015

Påskpynt och sjuka barn

God dag!
Hoppas allt är bra med er alla!

Här hemma är det sjukstuga minsann... Både Storebror & Lillasyster har influensa.. Hög feber, snorig, och jättemycket hosta... Storebror klagade i helgen att han hade värk i knäna, lilla stackar'n...:-(


Igår skulle jag till apoteket för att köpa hostmedicin, men det slutade med att  jag ringde familjeläkarmottagningen och fick en tid till båda två. Hon på apoteket tyckte att jag skulle ringa, eftersom de varit sjuka så pass länge och att jag då kan få något bättre på recept.

När vi kom till doktorn hade storebror 40,6 i temp! Så högt har han aldrig haft förut.... Dottern har varit pigg hela tiden trots 39+ i temp, men sonen har varit alldeles slapp och orkeslös. Mina små hjärtan!! Vi fick mollipect på recept - och det är inte någon favorit när det gäller sonen. Den lilla 1-åringen ville dock ha mer, ha, ha!
Idag är båda bättre, men de får ta det lugnt (eller ja, så lugnt det går när det gäller den lilla vildingen!) så de orkar med barnkalas på Söndag:-)

På förmiddag igår var jag ute i det härliga vårvädret och grävde lite mer i trädgården.. STORA bumlingar och stenar överallt - bra träning dock.. Somnade på soffan igår vid 20-tiden och sedan stupade jag i säng lite senare, och sov hela natten och var pigg kl 5 i morse! Jag ska visa bilder senare när det är klart, Pappan i familjen har även hittat på lite fler trädgårds-bilder från innan vi flyttade in.. de ska jag också visa - förberedd er på chock! ;-)

Lite påskpynt har jag donat med också. Inte mycket, men det räcker så bra så. För här ska städas, dammsugas, dammtorkas, skuras, bakas, tvättas, diskas, och en massa, massa mer innan det är kalas.. Och det är inte långt dit kan jag tala om!
En fin kruka jag hittade när jag och mamma rensade!

Fina, små ägg i trä!
En av mina favoriter... ♥
 
Måste ju även visa nya sängkläderna som jag tycker är så snygga!! Från H&M, ÄLSKAR verkligen deras lakan! De är så himla mjuka & sköna.. och ett stort PLUS att de har tryckknappar längst ner så inte täcket åker ur!

4 kommentarer:

  1. Men vad sjuka de blir de små när de får årets influensa =(
    Ta väl hand om er =)
    Kram kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch.. Man känner knappt igenom honom! :-( Men nu äntligen börjar han bli bättre!

      Radera
  2. Så fint ni har påskpyntat. Stackars liten som haft så hög feber. Hoppas ni är piggare igen. Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint vet jag väl inte, men tack.. ;-) Ja, det är hemskt att se sina barn så sjuka! Han vill inte ens äta glass, eller tårta på sitt eget kalas... då är han sjuk! :-( Men nu äntligen verkar de piggna på sig!

      Radera