tisdag 10 mars 2015

Vårtecken

Nu har även vi i Mälardalen fått vår! ♥

Vi flyttade hit på hösten, så jag hade ingen aning vad som finns i trädgården (förutom det uppenbara som vinbär, krusbär, äppelträd och hallon). Men se där, några små plantor med krokusar har minsann kommit upp!
Här under snöhögen satte jag lite lökar i höstas, men som ni ser dröjer det nog några veckor innan de börjar komma upp.. ;-)
Förra veckan sopade jag bort alla stenar och grus från vinterns ''sandningar''. Så nu skulle det gärna få komma lite regn faktiskt, så det blir rent och fint också.
 Råkade sopa ut allt på vägen... ;-) Äh, de kommer ju sopa gatan snart i alla fall... :-)
I köket har jag även lite nya ljusstakar i mässing. Jag hittade dem i min morfars källare när jag & mamma var där och rensade saker för någon vecka sedan. Lustigt nog så är ljusstakarna mina, som jag hade i mitt rum som liten..
 Hittade även på en mortel, som jag så länge velat ha!
 ♥
Vackra, randiga tulpaner på köksbordet! ♥

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det är verkligen en utmaning att köpa ett renoveringshus samtidigt som det finns småbarn i familjen =)
    Visst är det spännande och se vad som kikar upp ur snön så här års särskilt då man som du inte vet vad som fanns där året innan =)
    Kram kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen... Jag har till 99% passat barnen och sedan har sambon, hans pappa, min låtsaspappa fixat.. :-) Jag vet ingenting om sånt där, fast jag vill lära mig! Jag har i alla fall målat lite tak, väggar och garderoben.. så kanske har de bara gjort 95% själv... ;-)

      Radera