lördag 18 april 2015

Fjärilar och fröer

Godmorgon!

Usch, i natt sov jag inge vidare... Jag somnade bra, men sen vaknade jag av att Pappan gjorde något inne i badrummet som lät. Sen kunde jag inte somna om på kanske 1 timme... Så idag känns huvudet helt snurrigt. Jag får så om jag vaknar på natten, och tyvärr tar det 2 ''bra'' nätter innan det känns okej igen.

Hoppas ni andra sovit bättre än jag! ;-) Men, men... här skiner solen för fullt ute och glittrar så fint i frosten! ♥

Jag fick ett oväntat paket igår, och plötsligt fick jag ett ryck att byta till lite mer somriga gardiner i hallen! :-)

 Lyktor som jag glömde bort att jag hade, passade helt plötsligt perfekt!
Jaa, dessa örngott hade jag totalt glömt bort! Fick ett mail från Ellos i veckan att ett paket är på väg... Tänkte 'vad nu? Jag har inte beställt något?!' Sen gick jag in på hemsidan och jo, men visst - den 2:a Januari i år beställde jag dessa tillsammans med annat (som jag fick i mitten på Januari!)...


Huuur kunde jag ha glömt bort det? Ha, ha... ;-)

Lite fröer har jag sått också. Jag hoppas det tar sig...
Särskilt gräslöken, för jag tycker de blommorna (och även knopparna) är så himla vackra! ;-)
Denna orkidé är inte lika pigg som den andra... Har haft den över 1,5 år och det händer ingenting. Så nu får den till hösten på sig att stå i ljuset på gästtoan.. Händer det ingenting, får den nog tyvärr åka i komposten!

4 kommentarer:

  1. Åhh så fint med fjärilar. jag tycker kuddarna var supersnygga och lyktorna passar ju perfekt till. Jag såg på Äntligen hemma att man skulle plantera om orkidéerna i orkidé jord. Kanske värt att testa? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :-) Ja, jag såg det också.. jag har planterat om den plantan 2 gånger med ny jord... Kanske 3:e gången gillt? ;-)

      Kram Therese

      Radera
  2. Söta kuddar!
    Nej, jag sov faktiskt inte heller bra natten till lördan. Vaknade .01.00 och var vaken i ca 1 och en halv timme, likadant i gen vid ,05.00. Sen gick jag lite "groggy" hela lördan faktiskt... även nästa natt var lite si och så.. så nu två kvällar har jag låtit bli kvällskaffet, kanske därför man inte somnar om, vad vet jag, men jobbigt är de i alla fall..

    Ha det gott och hoppas du är piggare nu!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Usch ja, det är jobbigt när man inte får sova ordentligt... NU är jag piggare, men i Onsdags var jag inte speciellt pigg! ;-)

      Kram Therese

      Radera