fredag 24 april 2015

Kräksjuka

Go´kväll!

Ja, hörrni.... Här hemma blir det inte många knop gjorda. Hela familjen har fått kräksjuka...

Det började i Måndags, när jag och Lillasyster var med Storebror till dagis de 3 timmar han får vara där. Hon ville INTE äta, och vår lilla dam äter JÄMT annars! Hon fick i sig någon liten sked bara. När vi kom hem och jag stoppade nyckeln i låset som spydde hon ner hela mig, sig och trappen..... Pappan, som skulle till jobbet, hann hjälpa till lite grann innan han åkte. In med allt i tvättmaskin. Lillasyster var trött (sov inget på förmiddagen som hon brukar) och somnade direkt. Vaknade pigg & glad som vanligt! :-)

Onsdag kväll var storebror väldigt gnällig... Han låg i sin säng, jag och lillasyster i våran. Han började gråta, och jag frågade varför han var ledsen - inget svar. Tänkte att han säkert drömde något. Ca 10 minuter senare börjar han igen och lillasyster hade preciiiis somnat. Han vägrade sluta, så jag gick in och frågade varför han var ledsen och då sprutade det ur munnen på honom... Stackars lilla älsklingen! Lillasyster grät, så jag bar runt på henne och stackars storebror fick ta sig ner från loftsängen själv - vilket resulterade i spyor i HELA rummet... Loftsäng och magsjuka är ingen bra kombo, bara så ni vet... :-)

Hämtade barnstolen, satte lillasyster i den.. duschade storebror, ringde hem pappan - eftersom jag också mått illa under dagen och kände att jag måste ha lite hjälp ''utifall att''... Och det var tur att han kom....! Jag lade mig i sängen med barnen och pappan städade (tog över 2 timmar!). Jag reste mig upp och sa ''TA DEM'', 2 sekunder senare skriker storebror igen och vill spy igen... Jag tar lillasyster med mig in i badrummet och har henne i knä samtidigt som jag spyr.. Hoppas verkligen jag inte gett henne men för livet nu??? Pappan tog hand om storebror på andra toan...
Ja, herregud.......

Igår hade både jag och pappan feber, men barnen var pigga. Storebror fick titta en del på tv (avskyr att ha Tv:n som barnvakt!!) och farmor gick ut med lillasyster i vagnen en stund. Jag sov i 2 eller 3 omgångar under hela dagen. Somnade för natten vid 21-tiden och vaknade kl 7 i morse. Mår inte illa nu *PEPPAR PEPPAR* men har extremt ont i nacken... p.g.a. febern? Ingen aning... Nu hoppas jag att det värsta är över och att vi får vara friska hela året ut nu! ;-) Önsketänkande, jag vet!

Ingen roligt inlägg precis, men nu slipper ni läsa om allt grävande i alla fall.. hi, hi! ;-) Kikar in hos er alla när jag har lite mer tid!
Hoppas ni alla får en trevlig helg! 
Här hemma blir det nog lugnt - typiskt när det är marknad på grannorten.. 
Kanske åker dit på Söndag om ingen blir sjuk igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar