måndag 21 september 2015

Här igen..



Godmorgon alla!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen... Jag hinner liksom ingenting!


Jobbar 7:30 - 16:30. Hemma 17:00 efter att ha hämtat barnen på dagis... laga mat, äta, se lite Bolibompa om man  hinner, läsa bok, göra välling och sedan är det sovdags för de små 18:30. Jag somnar strax efter... ;-)


Har ibland lite dö-tid på jobbet då jag har lite tider jag väntar in, så jag har i alla fall läst ifatt alla era bloggar. Jisses vad Ni alla skriver, och håller på, och har energi.... Själv är jag helt död varje dag efter jobbet - för att inte tala om på helgerna...


Idag är jag ledig, jag ska åka med Storebror en sväng. Pappa får vara hemma med Lillasyster som slipper dagis idag, eftersom vi hinner hem innan hon skulle ha börjat. Pappan jobbar eftermiddag denna vecka så vi får se vad vi andra 3 hittar på idag.

Jag ska i alla fall visa lite bilder från den senaste månaden!



Bilderna ovan är från Pappans kusins 40-års fest.
Jätte trevligt, och avslutades med en underbar fullmåne som lyste som guld i vattnet!!
En Fredag var vi lediga, jag och barnen, så då kom hon hit och hälsade på. Sedan åkte vi hem till dem och bilderna är från deras trädgård. Har glömt att fråga henne.. men någon som vet vad det ''taggiga'' är för slags frökapsel/blomma? :-)
När det började låta i de vissnade pionerna, klippte jag av de och hängdes de på tork inne på altanen. 
Nu får de stå i glasburken tills det är dags att sätta fröna på våren (efter vi dränerat).
 Tomater och zucchini har vi fått massor av. Jag skämtar inte, har säkert plockat 100 tomater från våra 5 plantor - och det är massor kvar i alla fall! Vad brukar Ni göra med tomater? Behöver lite idéer!
Det är  mest gula tomater vi får.
I Söndags var jag och Storebror på bio, i min gamla hemstad. Tror inte jag varit på bio där sedan jag gick sista året på gymnasiet, i början av 2000-talet.. ;-) Efter bion åkte vi på kalas, där det blev alldeles för mycket fika.... phu...


Ja men sådär då, det blev ett litet inlägg och några bilder trots allt.


Hoppas Ni alla får en trevlig start på denna vecka!

5 kommentarer:

  1. fina bilder från din månad. jag vet hur det känns, man hinner inte allt man vill. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men skulle behöva klona sig ibland... ;-)

      Radera
  2. Vilka vackra bilder...
    Det där med tiden känner jag så väl igen.
    Därför ska jag försöka med en ny inkomstkälla, så jag kan få mer tid över och gå ner i tid så småningom.
    Jag är ny än, men ser hoppfullt på det.
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter spännande! Hoppas du berättar med i din blogg! :-)

      Radera
  3. Ja det där med tiden kan vara svårt att få till. Mina barn är nu vuxna men jag skulle ändå vilja ha mer tid över. Som du sett har jag börjat sälja produkter vid sidan av mitt vanliga jobb för att i framtiden kunna gå ner i tid. Hör gärna av dig på mailen om du vill veta mer om detta! Angående C9 så får du ju äta frukt och grönsaker från fria listan, vill du inte gå ner i vikt kan du välja att äta mer från den och ta dubbla shaker. Svarar gärna på fler frågor om det också :) Fina bilder. Krams Suss

    SvaraRadera