söndag 28 februari 2016

Första beskärningen

Godmorgon!

 Äntligen har hyacinterna slagit ut!
Går runt och luktar lite då och då - de doftar ljuvligt!

Hoppas ni haft en bra helg hittills. Nu har barnen varit feberfria i några dagar *peppar peppar* så imorgon blir det dagis och förskola! :-) Jobb för mig.. känns tufft. Jag jobbade ingenting denna vecka så jag är rädd att jag ska bli tufft efter det som hände. De andra har kanske vant sig vid att personen inte kommer att komma dit flera gånger.
Jag vet inte hur jag kommer reagera när jag sätter min fot innan för tröskeln. Är lite orolig för alla känslor som eventuellt kommer dyka upp. :-(

Igår hade vi strålande sol från morgon till kväll! Underbart och härligt med vårkänslor.. jag längtar! Förmiddagen började med att jag och Storebror åkte på skolkompisens kalas. Han hade jättekul och jag hade trevliga samtal med andra föräldrar som stannade kvar! :-) Jag blir mer och mer framåt har jag märkt. Känns skönt i mig att bli lite "vuxen" och inte bara sitta som en tyst liten mus och lyssna på vad andra pratar om.. ;-)

När vi kom hem gick jag ut och började beskära äppelträdet. Första gången. Är inte helt säker på att jag gjorde rätt eller om det ser OK ut.. men klippt är det i alla fall! :-) Har hört och läst att man ska klippa grenar som går inåt, korsar varandra och står rakt upp. Precis så gjorde jag. Eller typ, fast jag är lång så nådde jag inte överallt och stegen var inte den längsta heller.. ;-) Får be Pappan i huset på dryga 2 meter att ta det sista. Men nu värker axlar och leder må ni tro.. Jag skakade i kroppen fast det hade gått över 1 timme sedan jag var klar..


 
En fråga:
Borde vi såga av de nya grenarna som kommit upp i mitten på stammen?


Knipsade av lite körsbärskvistar när jag ändå höll på.  Dessa små träd har inte haft några blommor alls på 2 somrar. Hur kommer det sig? De står soligt, från det att solen går upp tills den går ner igen. Gissar att de stått där x antal år. Tänkte kolla om dessa kvistar blir gröna och blommar.
Vi funderar ändå på att ta bort de, för de lutar över mot grannens växthus.. ;-) De står precis på tomtgränsen men de är våra. Vill köpa ett varsitt äppelträd till barnen istället och ha det ena där.. Ja, vi får väl se.
 Älskar grönt och rosa ihop!
 KRAM

6 kommentarer:

  1. Kikade bara snabbt in hos dig och så läste jag det hemska som hänt på din arbetsplats. Fy så tragiskt och jobbigt. Varma kramar till dig. / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju några veckor sedan.. Så nu har det lagt sig lite. Men ja, det är så hemskt. I fredags var begravningen. Tyvärr kunde inte alla på jobbet gå, så jag 'offrade' mig för de som stod honom närmre. Men jag ska dit och tända ljus någon dag.

      Radera
  2. Läste det som hänt på ditt jobb. Så jobbigt och ledsamt. Styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Usch hoppas det gått bra att jobba trots det hemska som hänt! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig, som vabbade hela veckan det hände, har det gått bra. Men det var hemskt för de som var där och då, liksom.. :-(

      Radera