onsdag 20 april 2016

Färdiggrävt, och lite vår i trädgården

Godmorgon!
Här skiner solen för fulla muggar! Tydligen skulle det göra det i nästan hela landet idag.
Nu är det verkligen vår, eller vad säger ni? :-)

Nu är det färdigdränerat här hemma, så nu är det bara att vänta några veckor på att det ska lägga sig. Sedan kan man börja lassa jord och så småningom så gräs. Troligtvis ber vi företaget att återställa trädgården också, för dem skulle de ta en dag - för oss kanske 2 veckor? ;-)

De har i alla fall sagt att till Midsommar har vi en fin trädgård igen!
Jihoo, det håller vi tummarna på!

Denna vecka har det inte blivit någe jobbande för mig.. Jag kände i helgen att jag hade ont i nacken, när jag vaknade på söndagen kom jag inte upp ur sängen. Jag kände inte mina ben.. helt bortdomnade och ''sockerdrickiga'' var jag från rumpan och ned. Fast jag haft så förut tycker jag det är läskigt.. Troligtvis är det diskbråcket i ländryggen och bäckbenet som trycker på någon nerv så att jag domnar bort.

Jag ska till smärtkliniken i Västerås idag (går 1 gång/vecka i minst 10 veckor, går där p.g.a. fibromyalgin och värk i leder) där jag ska träffa både sjukgymnast och läkare, så vi får se vad de säger. Faktiskt, så var jag till Västerås igår också till en läkare... ;-) Mycket besök blir det. Tyvärr kunde de inte få ihop allt till en och samma dag. Igår fick jag skjuts, men jag är inte lika ''domnig'' i benen längre så idag ska jag testa att köra själv, fick skjuts igår.
Den vackra, gamla delen av sjukhuset i Västerås igår.
Metereologerna hade igår lovat regn.. tycker inte det stämde riktigt! ;-)

Efter besöket igår och jag och ''svärmor'', som skjutsade, in på Blomsterlandet en sväng. Tur de har vagnar så man får stöd när man inte kan gå riktigt.. Men jag undrar vad folk tänkte när de såg mig hängandes på vagnen? ;-)
En söt, liten miniros köptes..
.. även ett olivträd.
Hade gärna köpt ett apelsin eller citronträd. Men med tanke på Lillasyster här hemma som gärna äter allt hon kommer åt, så fick det bli något som inte bär frukt! ;-)
En till liten miniros.. och ny jord i alla orkidéer!
En liten olivgren som hängde fult ;-) togs bort och hamnade i en liten vas.

*
*
*
Utomhus kan man inte göra så mycket i trädgården. Men lite penséer får alltid plats.
Vill ha lite rådfrågan: Ska jag försöka ta bort det gröna från krukorna, eller ska det få vara kvar?
Tycker det är lite snyggt på ett sätt, men ändå inte.. ha, ha!
Här, till höger om stenarna, var det en stor grop innan. Grävarna fyllde det igen det med jord, och jag tänkte att barnen ska få så lite solrosor här! Där jag stod och tog bilden är en liten allmänning/stig där många går. Tänkte det kunde vara kul för dem att få se lite stora, vackra solrosor i sommar! :-) Sen såklart blir det ju mat till fåglarna sedan!
Geggamoja... Men vi fick behålla lite gräs i alla fall, som synes!
Grävarna var snälla och breddade grönsakslandet lite!
Och jaa... purjolöken är kvar! ;-)
Har glömt den totalt.. snacka om slöseri.. Ja, ja.. maskarna blir glada i alla fall!  
 
En liten olycka hände när de grävde.. En kabel fastnade och när de försökte rycka loss den flög hela grenen av.. ha ha, hade varit kul att se! Men det är ett gammalt träd, som ger dålig frukt.. Så det var lite skit samma. Vi ska sätta ett nytt i år, och när det nya ger frukt ska detta bort och bytas ut mot ett nytt.
 Tulpanerna växer på bra!
Och även krokusarna, som trots att de fått en massa jord över sig orkar växa igenom det!

Naturen är väl fantastisk?!

Trevlig Onsdag allihop!

4 kommentarer:

  1. Naturen är verkligen fantastik och i april så oförutsägbart när det gäller vädret. Idag har vi nog haft alla typer av väder på en och samma dag. :-) Så bra att du får träffa läkare och att du ska få hjälp på smärtrehabelitering. Ha en riktigt fin lördag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, men jag tycker det är lite häftigt också hur det kan ändras. I Fredags kväll sken solen från en klarblå himmel. Efter en stund ser man kolsvarta moln komma närmre - jag var säker på att det skulle börja åska! De kom närmare och närmare.. en störtskur på kanske 3 minuter kom, sen lättade det upp och blev klarblått igen.. Konstigt, häftigt och lite läskigt!

      Trevlig 1:a Maj!!

      Kraam Therese

      Radera
  2. Hej!
    Fibromyalgi är tufft att leva med, ständig smärta och trötthet vilket jag dragits med i årtionden. Av en slump hittade jag ett inlägg som har hjälpt mig väldigt mycket och om jag rekommenderar att man läser om man har besvär.Mvh Åsa
    http://gluten-celiaki.blogspot.se/2011/03/fibromyalgi-kan-direkt-knytas-till.html

    SvaraRadera
  3. Detta är mitt vittnesbörd om det goda arbetet av en man som hjälpte me..My heter Mary Clifford, och jag basera i London.My livet är tillbaka !!! Efter 8 års äktenskap, min man lämnade mig och lämnade mig med våra tre barn. Jag kände mig som mitt liv var på väg att ta slut, och föll sönder. Tack vare en spell caster heter DR SUNNY som jag träffade på nätet. Å ena trogen dag, som jag surfar via internet, var jag söker efter en bra stavnings caster som kan lösa mina problem. Jag kom över serie av vittnesmål om denna spell caster. Vissa människor vittnade om att han förde deras Ex älskare tillbaka, några vittnade om att han åter livmoder, några vittnade om att han kan kasta en trollformel för att stoppa skilsmässa och så vidare. Det fanns en viss
    vittnesmål jag såg, var det om en kvinna som kallas nåd, hon vittnade om hur Dr SUNNY kom tillbaka sin Ex älskare i mindre än 72 timmar och vid slutet av vittnesmål hon tappar Dr Sunny e-postadress. Efter att ha läst alla dessa, beslutade jag att ge DR SUNNY ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. På bara tre dagar, min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem, och vi är ännu gladare än tidigare. Dr SUNNY är verkligen en begåvad och begåvad man och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom han är en underbar människa ... Om du har ett problem och du letar efter en verklig och genuin spell caster att lösa detta problem för dig. Prova den stora Dr soligt idag, kan han vara svaret på ditt problem. Här hans kontakt: honom e-post, drsunnydsolution1 @ gmail.com Tack stor soligt. Kontakta honom för följande:

    (1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill främjas på kontoret.
    (4) Du vill kvinnor / män att springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) [Du vill bli rik.
    (7) Du vill binda din make / maka att bli din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Herbal vård
    10) Hjälp att föra människor ut ur fängelset
    (11) Förbindelse Spells
    (12) Miracle Spells
    (13) Beauty Spells
    (14) PROFETIA CHARM
    (15) Sevärdhet Spells
    (16) onda Eye Spells
    (17) Kissing Stava
    (18) Ta bort Sjuk Spells
    (19) VAL vinnande trollformler
    (20) FRAMGÅNG I tentor Spells
    (21) Charm att få som att älska dig.
    (22) Affärs spell
    (23) Ta bort HIV Sjuktrollformler

    Kontakta honom idag på: drsunnydsolution1@gmail.com+2348077620669.You kan också kontakta honom på vad appar på samma telefonnummer.

    SvaraRadera