onsdag 18 maj 2016

När det kliar i fingrarna..


Godmorgon!

Börjar med ett läckert träd från förra Onsdagen i Västerås.
Ser ut som popcorn.. ha, ha!
Här hemma händer inte mycket. Marken ligger och gosar till sig i väntan på ny jord och gräsfrön. Det kliar något extremt i mina händer i väntan på att få sätta igång, men jag lär väl få vänta...

I måndags var vi till Uppsala. Älskar den staden, så vacker! Förra året gick jag och lillasyster och kikade på den Botaniska trädgården. Tidigt på morgonen och växthuset öppnade senare. Nu var vi där senare och jag var såå förväntansfull! Kommer dit och då står det att de har öppet Tisdag-Fredag... Otur eller vad? Hittade på ett ställe till Pappan i alla fall; Drive-Sushi.. ;-)
Anledningen att vi var till Uppsala är Storebror som ska dit 1 gång/år på LKG-konferens. Där han träffar sitt team (sköterska, logoped, tandläkare, foniater) som han haft kontakt med sedan sin första operation som 9 månader. Förra året opererades han, och var så avundsjuk på mig och Lillasyster som fick bo på hotell, medan han och Pappan fick sova på sjukhuset. Så nu hade vi bokat rum på samma hotell, så även han fick mysa omkring där. Lycklig, är bara förnamnet! ♥

Utanför sjukhuset fanns det fina tulpaner i alla fall - säkerligen de största jag sett! De var nog 10x15 cm.. Otroligt stora och vackra!
Vackert! ♥

Fyndade lite på reorna också. Storebror börjar bli så stor att han vill välja kläder själv. Detta hittade han själv och var så stolt i omklädningsrummet när han provade! ;-)
Lillasyster är också väldigt bestämd med vad hon har på sig - mycket djur för tillfället. Den här pyjamasen är väl i sötaste laget, eller vad säger ni?
Hittade lite till mig själv också, både på dam- och barnavdelningen.. ;-)

Igår efter jobbet slutade jag tidigare och gjorde typ det enda som går att göra i trädgården: rensa ogräs. Har även sått lite i landet och i en lite "dunge" eller vad man ska kalla det.
 Zucchini, broccoli, vaxbönor och lök ska det bli.
Och potatis lite senare.
 Jordgubbarna väntar på att få flytta till pallkragar.
Här ska stora solrosor lysa upp för de som går förbi!

Vi har inte mycket gräs på tomten, men jisses vad maskrosor vi har i gräsplättarna.. ;-) Så lite finns det väl att göra, även fast jag hellre vill bygga ihop pallkragarna, så jordgubbar i en av dem och sätta rabarber i den andra.. köpa en syrenhortensia och sätta kantsten runt.. flytta, plantera om och köpa nya pioner.. köpa massor av blommor och lökar till framsidan och sätta snygga kanter runt.

Otålig?
;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar