lördag 20 augusti 2016

Nu har vi en trappa..



Heeej och God lunch!

Hoppas ni alla mår bra. Själv har jag haft huvudvärk sedan 31 Juli, heela Augusti hittills alltså! :-( Förra Lördagen åkte vi in akut, frågor ställdes och efter lite prover blev det röntgen av hjärnan.. Allt såg bra ut som tur var. Men under tiden man väntar hinner man ju tänka och fundera en hel del... Dåligt blodvärde hade jag tydligen, så han fixade tester och tid med familjeläkarna här hemma. Får se vad som händer sedan.

Även remiss till ortoped är skickad. Läkaren kunde inte riktigt svara på vad huvudvärken kommer ifrån, antingen kan det vara från nacken och att mitt diskbråck brustit eller liknande. Eller så är det migrän. Återstår att se.

*
*
*

Nej nu var det ju inte min hälsa jag tänkte skriva om... ;-)

Tänk vad höstigt det blev ute, bara hux-flux sådär. Mig gör det inget faktiskt, gillar alla årstider. Jag har hellre en svalare sommar än en kall, regnig och grå höst... :-) Sol, 15 grader och 
ingen blåst tycker jag är perfekt - visst på sommaren kan det stiga lite, men inte över 25 grader! ;-)
 En tidig morgon/natt när jag inte kunde sova gick jag upp och kollade lite på tv och tände ljus!

Det växer på bra i landet och i växthuset, tomaterna hinner vi äta upp så de hinner aldrig komma in i huset, ha ha. Har skördat en zucchini, som även ser ut att bli den enda detta år.. Vaxbönorna växer på bra, och även potatisarna.

Broccolin har kommit upp och det trodde jag aldrig, att jag skulle lyckas på första försöket. Min mamma har försökt i flera år och aldrig lyckats.. ;-) 

Fyndade lite rosa jordgubbsplantor för någon vecka sedan!
 
Min mamma frågade om jordgubbarna blir vita då om plantan är rosa? ;-)

Idag har jag även suttit och planerat vart mina frön ska planteras i vår, gillar att vara ute i god tid... ;-) Fyndade lite lökar som ska sättas i vår, nu undrar jag hur de ska förvaras? Vi har källare och garage, men där är det inte kallt, utan runt 10-15 grader kanske? Tips någon?

*
*
*

Altanen.. Ja det händer lite iaf, jag hoppas verkligen vi är klara nästa helg. På Måndagen är det vardag igen och det vore skönt att kunna släppa det. Vi får väl se.

Nu har vi en trappa i alla fall, wihoo! Den blev inte som vi planerat från början.. Men det blir bra så här också och det är inte omöjligt att göra om den sedan om man skulle vilja.

I Tisdags hade vi besök av min morfar och hans särbo, de hade inte varit här sedan i våras och de tyckte det var såå fint! :-) Typ den enda hela dagen med sol också, denna vecka. Så vi satt ute och fikade, barnen hoppade i studsmattan (och även jag - så himlans kul!!!) och målade med vattenfärg. Härlig dag! ♥
 
Å vet ni, min lilla kille.. Föddes han typ inte igår? Det känns så... Han började skolan i Torsdags! 1:a klass... Kan inte fatta det riktigt än, fast jag var med dit. Han trivs jättebra och strålade som en sol när han kom hem - medan hans mamma hade ångest och med gråten i halsen..

Nej, nu ska jag kika in hos er andra en snabbis och sedan hitta på något att äta.

Kraaam

2 kommentarer:

  1. Nu gick det av nån anledning att lämna kommentar. ..jippiii! Grattis till nya trappan! Ser fin ut!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Nu gick det av nån anledning att lämna kommentar. ..jippiii! Grattis till nya trappan! Ser fin ut!
    /Anette

    SvaraRadera