onsdag 30 november 2016

Rött blev grått

Godmorgon!

Tänk, idag är det sista dagen på November.. Imorgon är det första vintermånaden! Men här är det inte mycket snö, endast lite, lite vitt kan man ana. Hoppas snön kommer tillbaka snart! :-)
I Söndags var det 1:a Advent, där kan ni även se att vi har liiiite snö, ha ha! Innan jag satte mig vid datorn så stod jag och kikade på våra två ekorrar som håller till i granen. De är ju sååå söta, och jisses vad de kan hoppa! Inte lätt att fånga de på bilden kan jag säga.. Men det är väldigt praktiskt att ha en gran på gården, när det är Juletider.. ;-)
Bara gå ut, knipsa av lite... klart!
Önskar verkligen att snön kommer snart, för kolla här... Mina tulpanlökar är på väg upp! Inte bra... Fast nu har vi lite kallare, så jag hoppas de kommer upp igen när det är dags.
Sist så skrev jag om att jag ville fixa lite i källaren, väggarna är så hemska... Och nu är det gjort!
I helgen höll jag och ena ''svägerskan'' på.
 Så här såg det ut först, mörkt rött med lite mönster. Jag gillar rött - men inte på väggar... ;-)
 Tjocka plankor/brädor som ''svärfar'' kom med (såklart låg det plankor från ena sidan till den andra, och inte bara dessa två!). Jag är höjdrädd och tänkte att jag inte kommer klara av att stå därpå utan att börja gråta... Men, det gick över förväntan! Läskigt när man skulle stå högst upp på stegen, och eftersom jag är längst av oss två så offrade jag mig. Hua...
 Ojämn grundmålning... ;-)
 Jag måste bara fråga....
Man ser ju ÖVERALLT på bloggar om folk som har det nästan bara vitt i sitt hem. Vita väggar/tak/möbler/golv... Jag skulle aldrig klara av att ha så ljust! Jag skulle ha kronisk huvudvärk! Gå runt och kisa, eller ha solglasögon på... Det enda rum vi har som är vitt är badrummets väggar. Sen har vi olika färger i alla andra rum... :-)

I alla fall....

Så här blev det!
Det röda blev grått, och den bruna listen runtom och den träfärgade ''hyllan'' rakt fram blev svart. Jag funderade på att måla räcket svart, men då sa Pappan att det inte kommer bli så bra, utan bara slitet. Så den får vara som den var.

Nu har jag fått mersmak på detta! På Söndag kommer min mamma + man hit och ska hjälpa mig lite!

Fortsättning följer... ;-)

Kraaam!

6 kommentarer:

  1. Vi kör på vitt & grått, så ja det är väldigt ljust, dock bryter vi av med en hel del svart och natur så JÄTTE bländad kanske man inte blir ;);) Roligt att få se ert projekt med källaren, kikar in igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen åter! :-) Ska bara finna lite ork... ;-)

      /Therese

      Radera
  2. Vilket lyft det blir!
    Å tur att man är olika :))för jag gillar det vita, grå och ljusa. Föll för det svarta ett tag, men det var ju verkligen inte min grej, så det mesta, som är svart,målas om eller säljs av nu ;-)
    Den tavlan är lite speciell för vi har fått den av min mans moster och det är en fotograf på DN som gjort den och de finns hos oss alla. Så hon har liksom lite olika uttryck hos oss :)
    Å jag gillar henne :) Men det är klart, kanske inte om hon suttit mittemot sängen i sovrummet då ;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ha ha, ja vem vill ha någon stirrande på sig i sovrummet - människa eller tavla? ;-) Ja, det är tur vi alla är olika.. tänk vad tråkigt det skulle vara annars.. :-)

      Kraam Therese

      Radera
  3. Härligt när saker som är på att-göra-listan blir gjort! Det blir så fint och känns ju nyfixat och fräscht förstår jag.
    Måla inte räcket, det är fint som det är!
    Trevlig helg! Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räcket blir kvar som det är! :-) Jaa, skönt att kunna bocka av lite..

      Kraam Therese

      Radera